De førerløse transportkøretøjer er hjertet i et automatiseret lager – styret af intelligent software. Med specielle komponenter kan vi automatisere vores gennemprøvede standardtrucks og tilpasse dem individuelt til kravene på dit lager.
Masser af sikkerhedssensorer beskytter personer, last og maskiner. Førerløse transportsystemer kører kun på de køreveje, du har angivet. Alligevel kan der opstå situationer, hvor en medarbejder utilsigtet krydser kørevejen. I denne situation sikrer det omfattende CE-certificerede sikkerhedssystem en omgående nedbremsning. En væsentlig del af dette system er personbeskyttelsesfølerne, der er forsynet med et advarsels- og beskyttelsesfelt, der permanent overvåger de umiddelbare køreveje for det førerløse transportsystem. Hvis en person træder ind i advarselsfeltet, sænker trucken straks hastigheden. Bliver personen stående, bremser trucken yderligere, indtil den er standset. Samtidig gives der signal til kontrolenheden, at enheden er blokeret.
I alle førerløse transportsystemer er der som standard integreret en personbeskyttelsesscanner i køreretningen. Sikkerhedsområdets størrelse afpasses efter kørehastigheden. Det betyder, at jo hurtigere truckene bevæger sig, desto mere proaktivt scanner de deres omgivelser, og desto mere udvider de deres advarsels- og beskyttelsesområde.
De førerløse transportsystemer registrerer desuden genstande, der befinder sig på truckens sider på ruten. Laserscannerne på siden af trucken kan registrere disse genstande i god tid. Endvidere fungerer de som ekstra sikring i kurverne. I den forbindelse identificerer følerne under kørslen genstande, der eventuelt kan ramme trucken i kurven. Hvis der er risiko for det, sørger de for, at trucken standser uden at berøre genstanden.
Ekstra sikkerhed med sensorgardin. Formålet med sensorgardinet er at registrere objekter under og over personbeskyttelsessensorens registreringsniveau og så vidt muligt undgå kollision med disse objekter. På den måde er det muligt at registrere paller og last, der rager for langt ud fra reolen. Det gør sensorgardinet ved kørsel ligeud, men det kan også se om hjørner.
Indførelsen af et førerløst transportsystem kræver normalt store forberedelser fra kundens side, og det er tit forbundet med ærgerlige afbrydelser i produktionen. For at undgå dette forberedes vores automatiserede trucks til den specielle opgave, og deres hard- og software testes grundigt inden leveringen. Dermed kan tilpasningsproblemer i den ”varme fase” samt eventuelle stilstandstider på dit lager eller produktionsområde reduceres til et minimum. Hos kunden integreres det førerløse transportsystem problemløst i kundens hostsystem via den prisbelønnede logistiske grænseflade. Det er en grænsefladesoftware, et såkaldt plugin, der er udviklet af os, og som allerede anvendes med stor succes i mere end 100 kundesystemer. Takket være denne førsteklasses standardiserede hard- og software er vi i stand til at implementere dit førerløse transportsystem effektivt og med et minimum af ressourcer.
Med den laserstyrede ruteplanlægning kan du optimere dine transportveje, dine medarbejdere aflastes, og din effektivitet og driftssikkerhed øges hele døgnet rundt. De førerløse transportsystemer er meget fleksible, og det gør det let at integrere dem i eksisterende infrastrukturer. Dan dig selv et billede og oplev vores førerløse transportsystemer i aktion.
Kontakt os i dag
Telefon