Call4Service
+45 8987 4800 Servicehotline Gratis nummer
Kontaktformular
Nyhedsbrev
Stage Debrunner
Originale reservedele til hele verden

En ny standard for reservedelslogistik

Som totalentreprenør af helhedsorienterede logistikløsninger har vi planlagt og bygget vores eget reservedelscenter: Et lager på 20.000 kvadratmeter til over 65.000 artikler på 110.000 lagerpladser.

WMS, højlager, automatisk lager for små dele og trucks i et smidigt samarbejde

For at skabe de bedste betingelser for et verdensomspændende logistiknetværk besluttede vi at bygge et nyt centralt reservedelslager i Kaltenkirchen nær Hamburg, som erstattede det tidligere reservedelslager og ledelsessted i Norderstedt. Systemløsningen omfatter forskellige reolsystemer samt trucks og lagerstyringssystem (WMS) fra vores eget sortiment. Vi har selv udviklet og implementeret vores centrallager som en generel virksomhed, der beskæftiger sig med komplette logistiksystemer.

Kernen i det automatiske lagersystem er et 7-gangs pallelager med plads til 21.168 paller samt et 8-gangs automatisk lager til små dele med 80.000 containerpladser. Desuden har det nye logistikcenter separate lagerområder for hurtigt omsættelige varer, massegods og farligt gods samt et strukturelt adskilt eksportområde.
Artiklerne samles afhængigt af ordrerne i kartoner, specielle logistikkasser eller på paller i ordreplukningsområdet på ti containerarbejdspladser og otte kombinerede ordreplukningsarbejdspladser for paller og containervarer. De enkelte områder er forbundet med hinanden ved hjælp af transportbånd med en samlet længde på over to kilometer.

Stefan Brehm
Leder Jungheinrich Service & Parts AG & Co. KG

”Ordreindgange behandles mere effektivt, så vores kunder kan modtage deres reservedele.”

En ny standard for reservedelslogistik

Produktivitetsforøgelsen inden for lagerlogistik er takket være det centrale reservedelslager på over 50 procent. Vi sender hver dag mere end 11.000 reservedele til hele verden. Op til 1.000 reservedele i timen kan sendes til tre tidszoner (Amerika, Centraleuropa og Asien) takket være den skræddersyede logistiksystemløsning.

De 3.800 kvadratmeter kontorarealer i reservedelscentret er indrettet som et open space-kontor. "Gennemsigtige og direkte kommunikationsveje mellem medarbejderne er en klar fordel ved dette rumkoncept. Indkommende ordrer bliver håndteret mere effektivt, så vores kunder hurtigere får deres bestilte reservedele", siger Stefan Brehm, leder af Jungheinrich Service & Parts AG & Co. KG.

Andre referencer

Har du spørgsmål?