For at det bliver rigtig godt: Vores kompetence inden for automatisering sikrer, at dit produktions- og lagermiljø trimmes til succes med de rette komponenter.
En optimalt planlagt reol er rygraden i et lager. Derfor har vi i de sidste 60 år satset på egen udvikling, individuelle løsninger og højeste kvalitet.
Leje eller køb? Stabling eller bugsering? Skal bruges indendørs eller udendørs? Find den truck, der passer netop til dine behov, ved hjælp af vores truck guide.
Mere end 4700 medarbejdere verden over: Det samlede antal serviceteknikere fra Jungheinrich til problemfrie, sikre og pålidelige transport- og lagerprocesser.
Det bærende element i lageret er bygget af viden og stål.
En optimalt planlagt reol er rygraden i dit lager. Når reolen først er opstillet, skal den ikke alene kunne bære last, men skal også kunne klare forandringer. En fremtidssikret planlægning er derfor alfa og omega.
Hos Jungheinrich har vi i de sidste 60 år satset på egen udvikling, individuelle løsninger og højeste kvalitet. Med et bredt udvalg til opbevaring af paller, beholdere, bakker, kasser og langt gods sørger vi for, at alt er sikkert og hele tiden klar. Kunder fra hele verden og fra forskellige brancher satser på vores systemer til at stable succes oven på succes.
Dit lager har brug for et solidt fundament for at kunne vokse. Det sørger vores enestående arbejde for. Vores produktudviklere og statikere definerer kravene til dit nye pallereolsystem fra Jungheinrich og foretager de tekniske beregninger. Derefter planlægger vi den skræddersyede løsning ude hos dig. En, der er helt unik. Hvis du ønsker det, hjælper vi dig også efterfølgende i forbindelse med det årlige eftersyn. På den måde får du alt fra den samme ekspert.
Kontrolleret ned i mindste detalje.
Alle Jungheinrichs pallereoler gennemgår adskillige interne og uafhængige testforløb for at kunne dokumentere deres bæreevne. Med vores egne prøvestande undervejs i produktionen sikrer vi en konstant, høj kvalitet.
Dette indhold kræver dit samtykke.
Du kan desværre ikke få adgang til indholdet på grund af dine nuværende cookie indstillinger.
Accepter ”markedsførings-cookies” for at få adgang til dette indhold.
Planlægning af et lager, hvor alt arbejder sammen, er vores spidskompetence. Det omfatter ikke kun reoler, men også trucks, reolkraner samt naturligvis den rette software. På den måde opstår et intralogistisk system, der kan udvides, som er afpasset perfekt efter omgivelserne, og som altid arbejder efter de nyeste standarder.
Et fremtidssikret reolsystem bygger på partnerskab.
Det er ikke hver dag, man planlægger et lager. Det er derfor afgørende, at det udføres af mennesker, som tænker langt ud i fremtiden og gerne gør benarbejdet. Som f.eks. udviklerne af vores første reol ”Hubertus”, der i dag stadig gør et fantastisk arbejde på nogle lagre. Nutidens Jungheinrich-eksperter gør det ikke anderledes: De er ved din side lige fra den første idé til implementeringen. De analyserer din proces og udvikler på dette grundlag et både statisk og økonomisk bæredygtigt reolkoncept. Dit koncept, som ikke findes magen til i hele verden. Ved implementeringen er de på stedet og sikrer en præcis udførelse i henhold til kvalitetsstandarderne.
Marco Harder
Chef for Teknik og Produktudvikling
"Jungheinrich går ind for at forpligte sig selv, også ud over lovens krav."
6 spørgsmål til Marco Harder (Chef for Teknik og Produktudvikling)
1. Hvad skal kunderne være opmærksomme på, når de skal vælge den bedst egnede reol?
En reol skal være fleksibelt dimensioneret, dvs. at den altid skal kunne tilpasses nye krav fra omgivelserne. Det er desuden vigtigt, at alle sikkerhedsforanstaltninger overholdes, så lageret er sikkert at bruge. Endvidere er der den regelmæssige service og vedligeholdelse. Kun ved at overholde det kan reolen modstå de krav, der opstår. I den forbindelse tilbyder Jungheinrich med sine certificerede kontroller en ægte merværdi, hvad angår sikkerhed. Det samme kan siges om vores enestående forretningsmodel, der sikrer den samme kvalitet i alle produktionsfaciliteter.
2. Hvordan er dit ansvarsområde præcist defineret hos Jungheinrich?
Jeg har ansvaret for produktsortimentet inden for reoler og lagerudstyr samt for produktionen. Eller med andre ord: Jeg og mit team sørger for, at de rigtige reolsystemer inklusive tilbehør ankommer hos kunden på det rigtige tidspunkt og i den rigtige kvalitet. Desudenligg er ansvaret for udvikling og statik også inden for mit område.
3. Hvad er de daglige udfordringer med lagerteknikken?
Over for kunden er den vigtigste opgave, at kundens krav bliver forstået og omsat. Til det formål udstyrer vi salgsafdelingen med de nødvendige dokumenter, så de forskellige lagertyper kan blive forklaret enkelt og forståeligt, og så det er muligt at anbefale den bedste og mest fremtidssikrede lagertype. Endvidere hjælper vi kunden med at fremskaffe de krævede tilladelser. Standarderne for reoler er ikke reguleret på samme måde i hele EU, og da der hele tiden bliver ændret noget, skal vi konstant holde os orienteret, så vores medarbejdere har de sidste nye oplysninger og dermed kan rådgive vores kunder hele vejen.
4. Hvilke kvalitetsstandarder anvender Jungheinrich i forbindelse med reoler?
Vi er repræsenteret i mange forskellige reolorganisationer i EU, hvor vi arbejder for standarder, der gælder for hele branchen. På virksomhedsplan går vi et skridt videre. Jungheinrich forpligter os selv, også ud over de lovmæssige standarder. RAL-kvalitetsmærket er et eksempel på dette. Dette mærke står for kontinuerlig kontrol og overvågning af et uafhængigt institut. I forbindelse med offentlige licitationer er det et vigtigt punkt, og alligevel tilbyder mange producenter det ikke som en integreret del. Endvidere driver vi et stort, selvstændigt testcenter i Norderstedt, hvor vi gennemfører op til 10 forsøgsrækker. Endnu en af vores styrker er systemkompetencen. Vi kender enhver udfordring i lageret og har den rette intralogistikløsning til hver enkelt kunde, så han får det optimale vareflow. Til det hører ikke kun reoler, men også maskiner og software.
5. Hvilken betydning tillægger kunderne selv beslutningen om reolerne?
Desværre stadig for lille betydning. Det drejer sig jo trods alt om den bærende del af lageret. Mange begynder at tænke for sent over dimensioneringen, især ved nybyggede lagre. Senere har man så problemer med byggemyndighederne, fordi der mangler tilladelser – de er nemlig ikke kun nødvendige til selve hallen, men i nogle tilfælde også til reolerne! Det betaler sig at kontakte vores eksperter tidligt i forløbet. Vi giver gerne vores erfaringer videre, og vi har tit lignende kundesituationer og ved, hvad der er vigtigt. Mange globale virksomheder har nu også egne intralogistikeksperter, og der arbejder man med eksperter. Det er en god ting, når man skal udvikle moderne løsninger i meget komplekse områder. Små og mellemstore virksomheder er derimod meget taknemmelige, hvis de med sindsro kan overlade så meget som muligt i vores hænder.
6. Jungheinrich udvikler nemlig ikke kun reoler, men udbyder også systemer. Hvad er fordelen set fra kundens synspunkt?
Alle kunder kan være sikre på at få den løsning, der er den bedste og smarteste løsning valgt fra hele spektret af muligheder. Vi lægger os ikke fast på en bestemt automatiseringsgrad. Vi kan tilbyde reoler og trucks, vi kan levere trucken halvautomatisk, eller vi kan udforme et fuldautomatisk lager, afhængig af hvad der giver mest mening. Vi udvikler selv de vigtigste komponenter, så vi som løsningspartner kan vejlede vores kunder langsigtet og kompromisløst ved realiseringen af deres visioner. Desuden kan kunden vokse med os – det er det, vi forstår ved ”fremtidssikret”.
Realiserer muligheder verden over
1 Satair/Singapore
Opbygning af et nyt reservedelslager til luft- og rumfarten hos en af de førende virksomheder i dette segment. Der blev indført et komplekst reolsystem, bestående af et mobilt langgodslager, hyldereoler og pallelager.
2 Universal Services/Moskva
Indretning af et nyt frysehus til en mangeårig kunde og vigtig virksomhed i logistikbranchen. Resultatet blev et kompaktlager med shuttlesystemer.
3 Grifols/Irland
Den globalt aktive medicinalvirksomhed udvikler og markedsfører innovative produkter i mere end 90 lande. I det nye lager har vi kombineret manuelle og automatiserede lagerområder.
De er ansvarlige for den rette kvalitet
Selv når din reolløsning er implementeret, sikrer vi konstant kvalitet og sikkerhed på dit lager. Hvis du ønsker det, udfører en af vores 120 certificerede teknikere den årlige kontrol hos dig i henhold til forskrifterne i DIN EN 15635. Hvis noget mangler, kan de originale reservedele hurtigt bestilles hos teknikeren – det sparer værdifuld tid.
Intralogistikkens verden bliver mere og mere kompleks. Vores svar på dette er branchespecifikke løsninger. Hos Jungheinrich finder du ikke blot et bredt produktsortiment, der kan imødekomme alle krav. Her møder du også brancheeksperter, som har kvalificeret viden om dit marked, og som udvikler skræddersyede koncepter under samme tag. På den måde øger du effektiviteten og produktiviteten og er altid en reollængde foran konkurrenterne.
Fødevarer og kølehus
Den stadig større variation af produkter i fødevaresektoren og tendensen med flere kanaler kræver effektive og fleksible lager- og plukkeløsninger.
Dine fordele med Jungheinrich:
Lagersystemer til enhver størrelse virksomhed, fra den lille forretning til det store lager
Øget effektivitet i kølehuset, fordi hver kvadratmeter bliver udnyttet optimalt
Ruteafpasset klargøring af fulde og blandede paller
100 % processikkerhed og renlighed
Ergonomiske plukkeløsninger øger sikkerheden i dit lager
Fleksible og skalerbare løsninger sikrer øget produktivitet.
Samfundet ændrer sig, vores bevidsthed om sundhed øges og dermed også forventningen til en hurtig og pålidelig levering. Det er ikke kun de komplekse omgivelser, men også den sagkyndige håndtering af de ofte sarte produkter, der giver logistikken nye udfordringer.
Dine fordele med Jungheinrich:
Stor plukkeydelse med effektive lagersystemer
Fremtidssikrede løsninger til håndtering af spidsbelastningsperioder
Flerkanalsløsninger
Fleksible lagersystemer til håndtering af stadigt mindre lagerbeholdninger
Effektiv håndtering af den stadigt stigende produktvariation
E-handlen er stadigt stigende. Kunderne forventer hurtig levering, og ved spidsbelastningsperioder eller kampagnetilbud skal der være ekstra ressourcer til rådighed. Til sammen kræver alle faktorer den ypperste fleksibilitet på lageret og ved plukningen.
Dine fordele med Jungheinrich:
Fleksible og skalerbare helhedsløsninger
Flere kanaler: et distributionscenter for alle indgående opgavetyper
Ruteafpasset klargøring af fulde og blandede paller
Hensyntagen til levering samme dag/næste dag samt professionel håndtering
Høje returkvoter
Ergonomiske plukkeløsninger øger sikkerheden i dit lager
I en verden med globaliseret vareflow er den omkostningseffektive outsourcing af logistikydelser blevet standard. Vi vejleder dig i forbindelse med opbevaring, transport m.m. og tilbyder skræddersyede outsourcing-løsninger, der tilfredsstiller kundernes stigende krav.
Dine fordele med Jungheinrich:
Omkostningseffektive, tidsbesparende processer, også ved komplekse distributionskrav
Alt til en fejlfri, tidsbesparende og fremtidssikret logistikproces
Håndtering af forskellige lastbærere og øget produktivitet
Effektiv IT-infrastruktur sørger for effektivitet og gennemsigtighed (f.eks. sporing af forsendelser)
Kort afstand mellem lager og produktion stiller store krav til lagersystemerne. De skal forsyne produktionen optimalt og det i en tid med øget individualisering af produkter. Uanset om det drejer sig om Just-in-time eller Just-in-sequence, leverer vi løsningen til dit perfekte materialeflow fra råstof eller halvfabrikata til det leveringsfærdige slutprodukt.
Dine fordele med Jungheinrich:
Meget effektiv udnyttelse af det eksisterende areal
Perfekt tilpasning af dit lager til kravene fra produktion og montage
Forskellige automatiseringsniveauer, afpasset efter dit logistikkoncept
Effektiv håndtering af et stadigt voksende produktudbud
Tilpasning til markedsspecifikke og kundeindividuelle behov