ThyssenKrupp har automatiseret sin interne transport med vores AGV trucks. Det flytter skinnedele til trappelifte mellem de forskellige arbejdsstationer. Optimal fleksibilitet og minimale pladsbehov var de afgørende faktorer for dette valg.
ThyssenKrupp producerer skinner til trappelifte på deres hollandske anlæg i Krimpen an der Issel. Afdelingen, hvor skinnerne produceres, var på udkig efter en fleksibel, effektiv løsning til den interne transport af materialer med henblik på at optimere produktionsprocesserne.
Målet var at synkronisere arbejdsprocesserne og minimere fejlene ved hjælp af automatisering, samtidig med at arbejdsbyrden for medarbejderne blev lettet ved at eliminere afbrydelser i arbejdet på grund af intern transport. Den begrænsede plads skulle også tages i betragtning, ligesom muligheden for at spore materialerne som led i produktionsprocessen.
Automatiseret transport af materialer mellem de enkelte produktionstrin var målet – og det med størst mulig fleksibilitet.
Afdelingen, hvor skinnerne produceres, har seks forskellige produktionssteder til forarbejdning af rør og tandstangsprofiler. Hvert af disse steder har ansvaret for et bestemt trin i forarbejdningen. Derfor kommer materialerne forbi alle disse stationer.
For at sikre den højest mulige fleksibilitet valgte kunden et førerløst transportsystem (AGV-S). En enkeltskinne og et stationært transportbånd ville ikke være fleksibelt nok til at håndtere forandringerne i produktionsopsætningen. En enkelt AGV-S er tilstrækkelig, idet adskillige skinnedele bundtes til transport. Hvis der skulle vise sig behov for at øge kapaciteten i fremtiden, vil man uden problemer kunne integrere yderligere AGV-S’er i systemet.
ThyssenKrupp valgte vores AGV trucks som en banebrydende og udvidet logistikløsning bestående af en truck og en forbindelse til host-systemet.
ERC 215a er en AGV truck baseret på en standard-Jungheinrich truck. Takket være lasernavigation og triangulering betjener den ubemandede truck 28 pladser i anlægget og transporterer op til otte rør og tandstangsprofiler på samme tid. Logistiksoftwaren overvåger selvstændigt rækkefølgen af de ordrer, der er i produktion. For at undgå person- og tingsskader er gaffeltrucken udstyret med en række sikkerhedssensorer. Den stopper omgående, hvis en forhindring blokerer dens vej. Når ruten er fri igen, fortsætter AGV trucks automatisk på sin vej.
I dag er effektiviteten og værdiskabelsen i produktionen meget højere, pallerne kan blive sporet inden for de enkelte produktionstrin, og ThyssenKrupps personale er langt mindre belastet.