Start koncerten
Digitalisering og sammenkobling er de håndtag, der kan skrues på for at gøre logistikprocesser mere effektive. Men hvornår skal koncerten startes? Hvor omfattende skal temaet være? Som førende systemudbyder af intelligente intralogistikløsninger er vi overbevist: Allerede i dag kan enhver virksomhed, uanset om den er global, mellemstor eller mindre, binde sine processer sammen og dirigere dem perfekt for på den måde at opnå rentabilitet og fremtidssikring.
Vi gør Industri 4.0 tilgængelig for dig med fire principper.
Et skræddersyet system må godt være komplekst, men det må ikke være kompliceret.
En symfoni kan godt se utrolig kompleks ud i partituret, men resultatet udstråler lethed. Det samme gælder digitalisering og sammenkobling med Jungheinrich. Med vores omfattende procesviden, omhu og mod til nyt, er vi klar til at gøre udfordringen med Industri 4.0 let for dig. Fra planlægning over implementering og til den daglige håndtering.
For mange af vores kunder er enkelheden i Jungheinrichs løsninger en af de vigtigste årsager til, at de tager de første skridt mod en digitalt forbundet fremtid. Som førende systempartner inden for intralogistiske helhedsløsninger er vi overbeviste om, at fremtidsvisionen Industri 4.0 ikke er temaet, men derimod hvordan virksomheder, fra globale spillere og til mellemstore og mindre virksomheder, allerede i dag integrerer deres processer og dirigerer dem perfekt for på den måde at opnå rentabilitet og fremtidssikring. Og det med en partner, som du kan stole på, og som vejleder dig vedholdende og konsekvent.
Der findes ikke én rigtig løsning, men kun den løsning, der er rigtig for dig.
Ikke to orkestre ligner hinanden – og ikke to lagre er ens. Med årtiers erfaring og grundigt kendskab til virkeligheden i forskellige lagre og brancher verden over kan vi vurdere kravene til din intralogistik korrekt. Grundlaget for vores skræddersyede IT- og automatiseringsløsninger er i den forbindelse ikke kun at se på dit lager, men også hele den kæde, der skaber værdi, samt dennes forventede udvikling. For at digitalt forbundne maskiner og processer ikke kun passer til store virksomheder, men også til små og mellemstore virksomheder, satser vi på maskinplatforme og -komponenter, der er afprøvet i praksis, og som tilpasses efter de individuelle behov i kundernes virksomheder. Vores maskiners modulopbygning samt hardware- og softwareløsninger giver maksimal fleksibilitet, mulighed for hurtig tilpasning samt fremtidssikring af dine intralogistiske processer.
Automatisering er innovation, der betaler sig
Delvist eller fuldt automatiserede trucks giver dig et kæmpestort optimeringspotentiale med hensyn til procestider og -sikkerhed, fleksibilitet samt reduktion af fejl. På baggrund af et samfund, der er præget af individualisering, er netop dine intralogistiske processer afgørende for din konkurrencemæssige fordel. Stadigt mindre partistørrelser skal flyttes hurtigere og samtidig billigere.
Det er imidlertid ikke alle automatiseringsløsninger, der kan betale sig. Din succes afhænger af, hvilken automatiseringsgrad der passer til din målsætning. Derfor analyserer vi først dine individuelle krav og sikrer et harmonisk samspil mellem manuelle, halvautomatiserede samt fuldautomatiske områder i dit lager. I den forbindelser er det afgørende, at din løsning kan tilpasses hurtigt og fleksibelt efter behov. I perioder med spidsbelastning eller i tilfælde af varieret behov samt i forbindelse med morgendagens udfordringer eller fremtidig vækst.
Vores nuværende automatiseringsensemble går fra førerløse transport- og materialehåndteringssystemer over automatiserede småvare- og pallelagre til den, der slår takten an, vores fremtidssikrede lagerstyringssystem, WMS. Som hovedentreprenør følger vi dig ikke kun fra planlægningen til overdragelsen af det nøglefærdige anlæg, men vi hjælper dig også med kompetent og omfattende service og support efter afslutningen af projektet.
Se mere om automatisering med Jungheinrich
De nye har brug for en dirigent med stor erfaring
Som din pålidelige partner med erfaring og overblik forener vi alle kernekompetencer i forbindelse med digitaliseringen og sammenkobling af dit lager under ét tag. Din personlige kontakt hos Jungheinrich koordinerer alle involverede områder og bevarer overblikket for dig. Fra planlægning til ”udlevering af nøglen” og også bagefter. Vi er der nemlig også for dig efter ibrugtagning: Med et tæt netværk af egne serviceteknikere verden over og omfattende service og support fra én og samme kilde. Som førende systemudbyder planlægger, bygger og vedligeholder vi hele dit lagersystem og sørger for, at du altid er fremtidssikret. Vi undersøger og forstår processer og projekter og optimerer løbende samspillet – som en dirigent. I den forbindelse fungerer Jungheinrichs intelligente WMS som digital metronom.
Den effektive grænseflade mellem alle projekter
Metronomen i dit digitaliserede og forbundne lager er Jungheinrich WMS. Den brancheuafhængige, driftssikre software forvalter, styrer og optimerer dit lager og sørger dermed hele tiden for, at processerne er effektive og enkle. I den forbindelse er driftssikkerheden af afgørende betydning. Jungheinrichs lagerstyringssystem er således en fuldt udviklet platform, der videreudvikles løbende, altid er fremtidssikret, og som vokser sikkert med dine markedskrav. Takket være sin modulopbygning kan det tilpasses individuelt og fleksibelt passes ind efter dine fremtidige ændringer. I et orkester sørger dirigenten hele tiden for et fejlfrit samspil. Mere end 150 virksomheder fra forskellige brancher verden over nyder allerede godt af effektive lagerprocesser med Jungheinrichs lagerstyringssystem. Når små og mellemstore virksomheder skal begynde med digital lagerstyring, kan vi også tilbyde Jungheinrich WMS serie 2 med standardiserede processer, der er afprøvet i praksis.
Jungheinrich WMS
Vores lagerstyringssystemet, Jungheinrich WMS,holder takten i det digitaliserede og forbundne lager. Den driftssikre software har et suverænt overblik over, hvad der bliver lagt på lager hvor, i hvor store mængder og i hvilken kvalitet. Systemet håndterer alle processer fra varetilgang til vareafgang og sikrer således enkle og effektive forløb.
I lagerorkestret spiller de administrative processer, der er indbygget i Jungheinrich WMS fra varetilgang til vareafgang, den afgørende rolle. De styrer og optimerer lageret som en helhed og sørger således for konstant effektive og enkle processer, der er optimalt tilpasset dine behov.
Under varetilgang på et lager hører processer som varemodtagelse, fordeling, kvalitetskontrol og den egentlige oplagring. Det er ikke kun Jungheinrich WMS, der sørger for, at lagerorkestret spiller perfekt sammen ved varemodtagelsen, men også de nødvendige hardwarekomponenter som håndscanner, printer, dataterminaler og mobile arbejdspladser.
Med Jungheinrich WMS forbindes alle lagerets komponenter fra reoler over trucks til komplet automatiserede systemer eller dataoverførselsenheder intelligent og centralt. Som hovedentreprenør tilbyder Jungheinrich en helstøbt, integreret helhedsløsning sammensat af emner, der er afstemt perfekt efter hinanden.
Vareafgang fra lageret omfatter plukning, genfinding, konsolidering, pakning og lastning. Jungheinrich WMS muliggør den fulde orkestrering af alle aktiviteter og konfigurerer de til enhver tid optimale arbejdsgange, afhængig af udstyret i dit lager.
Digitalisering og sammenkobling er allerede i dag hverdag i mange områder af livet. Som eksperter med mere end 60 års erfaring inden for intralogistik ved vi, at digitalisering og sammenkobling allerede spiller en stor rolle på dit lager. I den forbindelse er automatisering en nøgleteknik. Hermann Ammermann, Leder af Logistiksystemer i vores filial i Bensheim udtaler i den forbindelse følgende.
Kontakt os i dag
Telefon